'Rumah Sakit'

Micheal Buble - Home



Dilanda home sick yang teramat. Lagu ini akan saya dengar dalam keadaan homesick yang teramat sahaja. Walau saya berada dalam negeri sekalipun, home sick akan tetap melanda dan berada di sini juga sangat tidak terkecuali.

Biar lah kata-kata dalam lagu ini yang menghanyutkan rasa rindu ini ke seberang.

Mama Bapa,

Diri ini rindu yang teramat untuk mendengar celoteh dan ceramah. Rindu untuk ditegur, rindu untuk dimarah walau hakikatnya aku tidak suka mendengarnya.

Abang Kakak,

Walau hanya bercakar setiap kali bertembung, mereka lah tempat saya bergantung. Walau aku nampaknya seperti seorang yang boleh berdiri sendiri, tetapi mereka lah tempat saya bergantung apabila mereka berada berhampiran.

Angin, terbangkan rasa rindu ini kepada mereka.

Rabbi zidni waliwalidaiyya warhamkuma robbaya ni soghiro.

1 comment:

  1. Sdr Nadzirah
    saya tidak melihat blog ini untuk kursus Penulisan Kreatif. Tiada masukkan "nostalgia" dan tolong baiki bahasa sdr. gunakan Bahasa Melayu.

    ReplyDelete